Total Pageviews

Wednesday, 14 May 2014

Surat Pertukaran

Salam sayang semua,

Nak berkongsi cerita gembira untuk rakan-rakan sekalian,

Terlebih dahulu, nak minta maaf sebab minggu sangatlah sibuk. Tak sempat nak bersama pembaca buat seketika.Pada pukul 5 petang, 12.5.2014 saya mendapat pangggilan dari kawan sekerja mengatakan "tukar"...Saya masih bingung dan tak faham apa yang ingin disampaikan. Terkejut pun ada.Sebab terasa macam salah dengar. Saya tanya lagi sekali..Dia cakap datang ke meja dia sekarang.

Jam menunjukkan pukul 5, sangatkah risau sebab suami dan anak dah ada menunggu di depan Bahagian Kecemasan. Almaklumlah, kerja di hospital ni, tempat letak kereta terhad, jadi terpaksa menunggu dalam kereta.Hehehe. Saya pun segera ke Pejabat Pentadbiran untuk berjumpa dengan kawan saya. Dia cakap "tengok ni". Saya ingatkan dia sahaja yang bakal bertukar kerana kami masing-masing menghantar borang untuk bertukar negeri. Pada mulanya kami menghantar ke destinasi yang sama iaitu Kelantan. Tapi disebabkan masalah yang tidak dapat dielakkan, borang saya terpaksa ditukar kepada tempat yang berhampiran iaitu Putrajaya. Walaupun rasa Putrajaya itu sangatlah dekat tapi berita itu bermakna juga buat saya kerana akan lebih dekat dengan tempat kerja suami dan taska anak sementelah saya tidak boleh memandu kenderaan dan hanya mengharapkan suami semata-mata.

Kami semua terkejut kerana apabila membuat pertanyaan di kementerian berkenaan pertukaran kami, pegawai berkenaan memberitahu bahawa masih belum mempunyai kekosongan dan dalam senarai menunggu. Maka, pada hemah kami mungkin selepas raya, Insya Allah  akan ada berita gembira. Masing-masing tiada kata sebab terkejut yang teramat  dan seperti mimpi. Keesokan harinya pun kami masih bermesej dapat menerima kenyataan tak???Hahaha..Kelakar pulak.

Terus saya menjadi seperti lipas kudung, semalam pun sempena Hari Wesak, saya turut datang kerja bagi menyiapkan tugasan terakhir saya sebelum menyerahkan tugas kepada pengganti baru nanti. Kalau kita mudahkan orang, Insya Allah, Yang Maha Esa pun mudah kan kita. Betul tak kawan-kawan?
Dengan kerja hakiki yang terlampau banyak, nak menyiapkan Nota Serah Tugas dan pelbagai lagi. Rupanya macam ni rasa penangan orang yang bakal bertukar. Begitu banyak perkara perlu diselesaikan. Begitu singkat rasanya masa dan bagai mencemburui saya, lagi-lagi tarikh lapor diri adalah pada 19.5.2014 iaitu Isnin nanti.

Ya Tuhan mudahkan segalanya untuk saya. Doakan yang baik-baik yer kawan-kawan untuk saya nanti.

Sayang semua...
Assalamualaikum
Kajang @ 5.14 pagi

No comments:

Post a Comment