Minggu Yang Sibuk

Salam sayang untuk pembaca blog saya,

Maaf kerana tidak dapat mengemaskini blog setiap hari pada masa dan ketika ini.
Minggu ini adalah minggu kesibukan yang melampau, dengan komitmen tugas yang makin bertambah saban hari dan tarikh untuk menghantar 'assignment' semakin suntuk.

Di tempat kerja pada hujung minggu ini akan diadakan "Premee Party" iaitu sambutan untuk bayi pramatang.Ramai jemputan dijemput hadir. Saya bekerja di jabatan kanak-kanak@pediatrik, sudah tentu terlibat sama walaupun tidak secara langsung.Banyak membantu 'big boss' menyediakan statistik dan 'slide' untuk tayangan umum pada hari tersebut. Namun sayangnya saya tidak dapat hadir ke majlis tersebut yang diadakan pada hari ini, 10 Mei 2014 kerana tugasan belajar amatlah banyak.

Berbalik kepada tugasan belajar pula, semester ini saya mengambil 4 subjek iaitu, HRM,Quality, Law dan Akaun. Pada saya, semester ini amatlah mencabar kerana subjek Law dan Akaun saya tidak mempunyai asas.Lagi-lagi mencabar dengan subjek HRM kerana pensyarah ingin kita fokus dan terperinci apabila membuat tugasan yang diminta. Tak silap saya tiga kali draft dihantar dan ada pembetulan. Hikhikhik. Itula mak suruh belajar masa muda tak nak...Hahahahah..Saja gurau dengan kawan-kawan. Buat pengetahuan, tidak kira lah kita belajar EPJJ ataupun sepenuh masa, perbezaan belajar semasa peringkat diploma dan ijazah adalah sangat berbeza. Mulai peringkat ijazah, kita akan mula terasa kepayahan untuk menelaah pengajian itu semakin kuat tambahan lagi sekiranya ada komitmen lain seperti keluarga dan tempat kerja.

Teringat masa diploma dulu, waktu itu tak terasa pun masa berlalu dengan pantas kerana masih belum matang dan sentiasa gembira dan berseronok. Pergi kelas seronok, hujung minggu melawat Kangar atau Alor Star, almaklumlah saya dulu belajar di UITM Arau. Hehehe. Pada masa itu, jiwa masih muda dan tahu ingin seronok. Tapi apabila dah makin dewasa,pemikiran pun makin matang dan mula berfikir ke arah masa depan. Betul tak?

Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian,kan. Minggu ini semakin sibuk kerana minggu ini adalah minggu kelas. Ahad nanti kelas keempat untuk seminar ini. Ada ujian, ada kuiz, tugasan perlu dihantar. Terasa bagai tak cukup masa 24 jam. Hahaha. Tapi saya sangat bersyukur Tuhan masih memberi peluang untuk saya sibuk dan mampu untuk sibuk Terima kasih Yang Maha Esa. Ok, rasanya setakat ini coretan saya. Sekarang nak sambung buat 'assignment'. Jom!

Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut kesempatan yang menjelma.
  - See more at: http://notainsan.blogspot.com/2013/01/kata-kata-hikmah-motivasi-mutiara-kata_12.html#sthash.yNCbDRCW.dpuf

Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut kesempatan yang menjelma.
  - See more at: http://notainsan.blogspot.com/2013/01/kata-kata-hikmah-motivasi-mutiara-kata_12.html#sthash.yNCbDRCW.dpuf

Terima kasih.
4.17 pagi @Kajang

Comments

Popular Posts