Sudah lama tidak bersua

Assalamualaikum dan salam sayang untuk para pembaca....

Telah lama saya tidak bersua di siaran blog ini. Terlebih dahulu saya ingin menyusun sepuluh jari kepada para pembaca kerana agak lama menyepi dan tidak mengemaskini status di blog ini.

Kesibukan yang teramat untuk beberapa minggu ini membuatkan saya tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian kepada para pembaca. Pada entri sebelum ini, saya ada memberitahu bahawa saya dapat berpindah ke pejabat baru di Putrajaya.

Sangat teruja, gementar, gembira, takut dan bermacam perasaan bermain dalam fikiran. Kini setelah tiga minggu berada di pejabat baru, saya mula merasai, menerima dan mempelajari segala perkara yang tidak pernah saya lalui sebelum ini.

Cukup mencabar rasanya apabila berpindah di tempat baru. Itulah perkataan yang saya dapat terjemahkan kepada pembaca. Saya rasa anda di luar sana juga turut merasai perasaan yang saya hadapi apabila kita berpindah ke tempat baru. Tapi itulah lumrah kehidupan. Setiap yang terjadi pasti ada pertemuan dan perpisahan. Cuma masa dan ketika tidak dapat dijangka bila akan berlaku.Dan jua perpindahan turut bergantung pada sebab musabab yang berbeza. Ada mungkin, kita sebagai pekerja berpindah disebabkan mengikut suami, memilih untuk bertugas di kawasan yang dekat dengan tempat tinggal, berhampiran dengan sekolah anak dan pelbagai lagi.

Oleh itu, di entri yang selepas ini,saya akan kongsi beberapa tips persediaan apabila kita berpindah di tempat baru.
Sekian.

Wassalam

Comments

Popular Posts